Recent Post Viewed


Revidering elektriskt barnlås bak

 Dörrmoduler hit och dit.

Jag måste revidera en sak som jag skrev i elektriska barnlås-inlägget.  Om att dörrmodulen till barnlåset ska vara 9G9T, det är nog enklare än så tyvärr. I grund och botten så tror jag mina dörrmoduler var trasiga jag köpte på skroten tidigare. Det gick inte att göra en lyckad initiering av fönsterhissarna bak hur jag än gjorde. Det var emellertid inte lätt att hitta dessa dörrmoduler jag hade, så jag köpte en annan variant men med samma underkategori nummer 14B534, vilket fungerade klockrent. 

Jag blev inte klok på siffrorna när man håller på letar delar, men jag har nu hittat lösningen vad nummerserien betyder.  så här är det:

Första siffran betyder vilket år modulen introducerades(inte tillverkade) som i dessa fall 9 är 2009 och 6 är 2006.  14B534 refererar till vilken processor som modulen har samt var modulen sitter. 14 är interiört dörrar och B534 är processorn. De sista bokstäverna är vilken mjukvarukonfiguration det är och vilken världsdel den tillhör. dvs C och B är mjukvarukonfiguration. Det går naturligtvis att kolla om dörrmodulen har BLIS stöd fysiskt. Bilden längst ned.
















6 kommentarer:

  1. Bara för att dubbelkolla, byte av enheterna var inte nödvändigt egentligen alltså? Tänker mest så man slipper jaga efter sådana också, har redan bytt dom en gång tidigare när vi monterade elbackspeglar nämligen 🙈

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jo vad jag minns så om inte modulen har fulltalet stift så måste de bytas, Det kan saknas 2 stift som just har med själva låsningen att göra beroende på utrustning och årsmodell. Men det ser man om man rycker kontakten. På fram-modulerna är jag nog säker att man inte behöver byta för barnlåsets skull.

      Radera
    2. Ah. Det får jag kolla. Monterade sista låset i helgen, och aktiverade det igår. Men får felmeddelande efter den testar att låsa två gånger. Men det kan mycket väl vara att styrenheten inte är rätt 😁 Det är ju snabbt kollat, så det får bli morgondagens nöje.

      Radera
    3. Om så, tror jag att jag har dörrmoduler ligger för barnlås. Jag kan titta i morgon.

      Radera
    4. Tog en titt nu på eftermiddagen, och mycket riktigt så saknas dom pinnarna (8 och 19). Det borde jag ju ha kontrollerat när jag ändå höll på (lätt att bli ivrig 😁). Men hittar du dom, så kolla upp frakt så löser vi det 😁

      Radera
    5. Jodå det hade jag såklart. Jag skickar ett mail så kan vi lösa det.

      Radera